Wednesday, May 2, 2012

2 comments 4:06 PM

sampah

Posted by ally - Filed under
dah abis kontrak tapi masih bekerja sehingga jumaat ini..fuh..fuh..
yg penatnya sebab kena buat set soalan n skema jawapan..
buat soalan mmg sng..nak buat jawapan, mencabar..haha..
bila bosan2 tgk fb, bloghopping, bc paper..
yg menyampah sume issue pasal bersih..
ceh..annoying sungguh la..


bab pergi majlis agama ke berarak sempena maulidur rasul ke,xde pulak org sibuk2 nak pergi..
ni yg bersih ni ramai pulak yg pergi..
lagi x bole terima bila tgk org ramai bersesak2 kat space u8 tu tgk versus..


oh la..lari topik sungguh..


lagi menyampah bila ckp je lebih, pergi x juga..haha..konon promote itu ini..share itu ini, tapi bercakap je bole la..sume org pon bole..


lagi menyampah bila tgk po**s pukul org mcm xde peri kemanusiaan..kot ye pon la ko ni menyampah ngan org yg provok tu x yah la sampai nak pukul2..org tua lak tu..


yg menganjurkan pon salah, yg pergi pon salah, yg provok pon salah, yg menjaga keamanan pon salah..
sume org pon ada salah..


kata duduk dan bantah..dah tu x yah la buat sampah..xde moral betul..aku bab2 sampah ni mmg menyampah..tgk org buang sampah dr dlm kete ke jalan pon menyampah..ape salahnya ko simpan dulu dlm kete, pastu kat umah buang je la dlm tong sampah..


ok, lari topik lagi..

ally: pi bersihkan umah, bersihkan sekali keliling umah..pastu br pi sibuk duduk n bantah..duduk okey..bukan berjalan..

2 comments:

gadiz meki said...

betul...sgt annoying psl BERSIH ni, msg2 de salah..ish2..kotor tul politik skrng ni..

Sally, meh la dtg penang..uitm byk nk gune lect PT..=)

gajah-muda said...

hai..just nk bgtau je..pasal sampah tu memang msyarakat msia ni kurang sensitif dgn isu sampah..kat mana2 pun sama je..saya pun benci org buat sampah ni..

pasal bersih..saya berada di tempat kejadian..mula2 memang aman.suma duduk..after solat zuhur baru berarak ke dataran.polis@SB juga menyamar pakai bj bersih/gelang kuning dan berarak sama2..siap dengan walkie talkie..after 245pm polis@hanjing kerajaan mula tunjuk belang..last2 SB td yang start provok dulu..(kononnya itu adalah orang2 bersih padahal itu polis)...btw, diorg mmg xde hati perot..kejam sgt2..penganalis politik dr Australia, UK dtg ms bersih..diorg jd pemerhati je..so diorg beritahu berita/media sgt kejam dan berat sebelah...tak buat liputan yg realiti.
anda tahu kenapa perlu bersih?sebab sistem pilihanraya sgt kotor..suma bangla, myanmar, indon dapat IC palsu untuk mengundi..saya dah temuramah diorang dan sudah jalankan banci tersebut..dan banyak lagi isunya.kalau nak citer kat sini sgtlah pjng..kita cuma mahukan sistem yang adil!kat luar negara pun ada juga bersih rally ni..tapi aman tanpa gangguan police..

anyway selamat berkenalan puan..mohon maaf atas kekasaran bahasa!