Thursday, September 23, 2010

7 comments 1:14 PM

pej. kadhi again

Posted by ally - Filed under
okeh..br masuk opis setelah menggagahkan diri ke pej. kadhi bagi mengambil sijil nikah kami...
wah...br nak amik setelah 2 bln khwn..ye..sebabnya sy rs sgt2 malas..
masa hubby balik ri tu pun x g amik juga..masing2 malas..hihi..

mula2 sy ingatkan nak amik sijil nikah ni kene ada suami & isteri br leh amik...
rpnya mudah je..kalo nak suh org lain amikkan pon bole..
pasalnya nt ada tulis kat log book nm suami & isteri juga nama yg mengambil sijil nikah tersebut..
dgn syarat, bw sekali surat permohonan nikah yg hubby dpt selepas akad nikah selesai..
itu saja..
xde nya nak minta2 salinan ic ke ape ke..

then, sy tny pasal kad nikah..sebabnya x pasti bayaran rm30 tu utk 1 kad atau 2 kad..

rpnya rm30 byran utk 2 kad..3 bulan dr tarikh tempah br leh dpt..fuh..
lama tuh..
jenuh r nak menunggunya..
ape ke hal nya mcm tu punya lama..
ish3..
n gambo suami kene pakai songkok ok..

hehe..macam dlm blog rambling nonsense nih..

leh la tgk kat situ cth kad nikah negeri johor..

emmm...nak kene buat juga nih..x kan nak bw sijil nikah tu ke mana2..mau lunyai nt..dah la besar bangat..

kene kerah hubby g amik gambo bersongkok la..leh wat..walaupun dpt lambat x pela..

ally: rs nak tukar keje la..ish..ish..ish..

7 comments:

farahfatihah said...

lorrr nape lak nka tukar keje?

ally said...

haha..nak tukar keje yg bole berada di samping hubby..haih..

Mrs Shareeda said...

nak tanya lah.. kalau kawen kat johor kena wat apply kad tu kat johor jugak ke.. blh tak wat kat negeri lain ek..

ally said...

shareeda: x pasti la pulak..hihi..tp rsnya kene wat kad kat negeri yg kita nikah coz data2 nikah sume ada kat pejabat agama negeri..tp xtau la pulak kalo bole..

Nad Nazira said...

ally..rileks..nad dah 8 bulan kawen, baru minggu lepas gi hamik sijil nikah yang betul2 tu..haha..

nad dah 2 kali gi pejabat agama tanye pasal nak buat kad tu. aritu diorg kater dah stop buat kejap. ade prob apetah. pastu yang kali kedua nad datang pun belum boleh buat lagi..masalah yang same..kerani tu pun tak dapat nak gitau bile baru leh buat on semula buat kad tu..


ally citer pasal kad nikah tu..dah boleh buat ke ni?

ally said...

nad: wah..selama 8 bulan bertemankan copy yg kadhi bg ye? hehe..lama tu..la, diorg ckp cam tu ek..masa sy tny diorg kata leh je buat..cumanya sy x punya gambo yg complete..ke, kerani ni main ckp je..haih..

dyah07 said...

sabar eally..jgn ikut emosi sgt..biar jauh tp dekat dihati...jauh2 kdg2 mengeratkan hubungan compared to org yg dok serumah tp manjang jgak outstation..tp mmg hidup PJJ mmg sgt kna kuat...tmbah bila ada ank2 nt...