Tuesday, January 31, 2012

2 comments 1:15 PM

bahaya ke minuman 3 in 1?

Posted by ally - Filed under ,
tengah menhirup milo 3 in 1, n surf2 (eceh, nengok fb jap..rehatkan minda..eceh..kononnya la), terjumpa la info seperti di bawah ni salah seorang kwn sekolah di fb beliau. dr dulu lgi mmg tau dah 3 in 1 mmg x elok..tp apekan daya, rsnya itu la minuman yg paling mudah nak sediakan bila kat opis nih..mudah n jimat masa..x perlu la den nak pi kedai semata2 nak minum kan..rsnya dr dulu lagi mmg dah masuk dlm bdn dah segala chemical2 n lemak2 tepu ni dlm bdn..pulak tu ai x mengamalkan senaman ape2 pon..eh silap..ada la juga..setakat parking jauh2 psl nak berjln kaki..ni pon senaman juga kan? n naik turun tangga..tu mmg la ada..tapi senaman yg betul2 dikatakan bersenam tu ai mmg la x buat..tu pasal la dah membesar dgn jayanya nih..



ssh ai nak elakkan dr minum 3 in 1 ni..lebih2 lagi ai pulak sgt kurang suka minum air..ni pun memaksa minum air msk byk2 semata2 x mau production susu merudum...tapi tetap x leh la nak abiskan 3 liter sehari..plg byk leh minum 2 liter je..jenuh kejap2 ke toilet..hihi..


biasa minum 3 in 1 ni sekali sehari je..n skrg cuma ambil milo je la..holick ai buat kosong je..xde campur susu ke ape ke..dulu..ni citer dulu la, ai minum juga 3 in 1 yg lain..cthnya nescafe..pergh, dah bergelen2 kot dlm badan ni..tau la, lg zaman belajar dulu kan..nak stay up punya psl, x nak bg ngantuk la kononnya kan, mmg minum nes ni..ckp la 3 in 1 nes kaler ape pon, yg merah, yg kuning, yg hijau..sume ada dlm bdn ni..tapi sejak abis zaman blaja dah x minum dah..coz pernah minum, rs pening je kepala..tah knp, nes 3 in 1 tu jd x sedap pulak..Alhamdulillah, skrg mmg langsung x minum nes..baik yg bancuh atau yg 3 in 1..


mcm tu juga ngan instant coffee yg lain..yg brand power root, super power...haha..sume pnh rs beb..siap ada kacip fatimah lah kan? coffee radix pon pernah minum..ape lagi..ape lagi..


ai rs kalau kita mengamalkan gaya hidup sihat x jadi masalah kot..yg jd masalah tu bila minum 3 in 1 lebih 3 kali sehari..ni pendapat peribadi sahaja okey..ai rs cukupla sekali sehari je..bykkan minum air masak n lebihkan buah2 n syr2..nasihat utk diri sendiri ni..


ally: rsnya ada juga yg promote minuman 4 in 1 la, 5 in 1 la..bygkan 10 thn akan dtg, tah ape2 je yg ada dlm pasaran makanan..sebagai pengguna, haruslah bijak memilih..ye x?

2 comments:

Lydia said...

lydia dh 8thun minum 3 in 1 ai..x bole pisah kn..btl yg penting kne de senamanan..dlu memang berpaket2 dlm 1 ari..but lydia skg ambil 1 paket setiap hari..yg penting kopi bg mood kje smpi k ptg..klu xde kopi secawan x lengkp kje sharian tau!! hu3..

|cerita-gadis-ini| said...

tu la kan...sama la aku ni haa...info ni tau dh lama..tapi still amik jalan mudah kan?yela..mana tak nya..just tuang air panas je...nk bncuh satu2..nak rasa cukup gula ke x..kan ke amik masa?hahhaha.