Wednesday, August 3, 2011

4 comments 5:36 PM

segalanya untukmu

Posted by ally - Filed under ,
hari ketiga berpuasa..hrp2 dah x pening2 kepala macam semalam n kelmarin..maklum saja bf baby ni cepat2 sgt lapar..really..x tipu punya..lain beno rasanya puasa time pregnant dulu..rasanya dulu mampu bertahan..skrg pon bole bertahan lg, tp semalam dok terbaring je la..lagi2 bila dah masuk tgh hari..fuh...fuh..cekalkan hati, kuatkan semangat saja..walaupun cume surirumah tangga saja, tp menat juga...so, smlm berbuka dgn mkn byk2..hihi..lepas solat pon bersambung2 mknnya..hrp2 its enough for qalisya..masih lom guna stok susu yg sikit tu.. 

setakat ni mkn cam biasa je..cuma ai lebihkan pengambilan sayur2 n buah2..masih pantang2 mkn juga..lg2 seafood,  xnak lg tgk qalisya sengsara kena eczema tu..ni pun kdg2 ada je merah2 kat bdn dia..cuma dah x seteruk dulu..ni gara2 ai mkn dairy product la..haih, padahal ai mkn utk tenaga pada diri sendiri ni..n susah juga nak elak pasal dah terbiasa minum milo/horlick letak susu..

sahur pon cam biasa je..mkn nasi..rasanya nak kuar g cari  biskut iko oat tu..buat cemilan di malam hari antara berbuka n sahur..juga nak cari kurma merah kering dan longan kering..nak rebus wat air minum as a milk booster..hrp2 jumpa la..hihi..kalo jumpa ai update ye..



daaa..sampai jumpa lagi...


ally: kalo dpt yg fresh lg best kan..mkn je cenggitu..demi untuk qalisya...segalanya untukmu..

4 comments:

NANA said...

aku tgk adik aku pun sm..letih dan lapo je pas bf...dia yg minum anmum pun still lg susu kering...kesian eh.xpe..pengorbanan seorg ibu..chaiyok sal!....kuatkan smgt ye..

ally said...

betul na..mmg lapo..biasanya lepas bf atau masa ngah bf pon, kena minum air n mkn biskut..br la ok sikit..ni puasa mmg betul2 menuntut tenaga..hihi..

Mrs.Qarlista said...

nad harini lambat bangun..tak sempat makan..sempat minum air dengan kurma je..nasib baik..dah risau dah pk macammane nak puase arini..alhamdulillah susu ok.hehe. kesimpulannye jangan pandai2 matikan alarm. tapi memang betulla, asyik lapar je. :)

~ PUAN THALHA ~ said...

pengalaman baru di bulan puasa. mesti best, walau penat. take care ally!