Sunday, November 14, 2010

3 comments 11:22 AM

masalah adalah kehidupan

Posted by ally - Filed under
masalah adalah kehidupan..

kehidupan adalah masalah..haha..yg ni ayat sy..x bole pakai okeh..

last week sy attend kelas kemahiran menyelesaikan masalah..knp g kursus ni..sajalah nak isi bilangan jam kursus yg perlu di hadiri, nak isi dlm e-prestasi la kononnya..tapi tujuan sebenar adalah nak cr network..ye, cr network..selama hari ni saya cuma kenal staf2 fakulti, staf akademik fakulti..n jarang la kenal2 dgn staf dr unit2 lain, mcm bendahari, penerbitan, unit audit, perpustakaan n etc..

so, dgn cara sy menghadiri kursus yg lebih di khaskan utk golongan staf kumpulan sokongan, sy dpt lebih ramai kenalan juga network..

Alhamdulillah..berkesan..kenal bukan setakat hadir kursus je, tp leh join dior kuar breakfast n lunch..sgt seronok..at least berkesan juga dgn cara begini..xde maknanya sy dpt kenal kalo tetiba g pejabat diorg n kata 'leh kenal x?'..hihi..

kursus ni sgt la informal n best..

ada satu ayat yg trainer bg baik punya..khas utk golongan muda mudi yg berhutang ptptn nih...

katanya muda mudi yg selalu rs duit x cukup (walaupun gaji setaraf dgn kelulusan) n selalu rs kesempitan, ada lah kerana perkara2 sampingan..cthnya x byr hutang ptptn (walaupun sedikit, dok bertangguh je)..

okeh..fine..terkena kat diri sendiri..ni sy ckp bukan kerana ape ye kwn2..kerana sy sendiri pon lom byr lagi..ni ha, br bulan ni nak byr dgn bersungguh2 nya..means, nak tekad tiap2 bulan byr hutang..sebelum ni, sy byr juga, tp kdg byr, kdg x..haih..macam lepas tgn kan..x bertanggungjawab lak..agaknya pasal ni la sy selalu di rundung masalah..

masalah yg kadang2 kita x tau mana puncanya..mungkin juga peringatan buat kita..

so..selamat bermuhasabah n membayar hutang piutang..

ally: mesti buat belanjawan..

3 comments:

iedayah said...

adeh..kn spend ckit budget ni tuk byr ptptn juge..hehehhe..harap maaf en ptptn,duit kami kekadang alih ke benda lain..btul x ally?hahahaha

cerita-gadis-ini said...

sal...windu kat ko.....

ally said...

iedayah: yup..kdg2 tu tiap bulan ada je nak guna duit tu..tu yg kdg2 terlepas juga nak byr..lepas ni kene betul disiplin..

nana: sy pon kangan bangat sama kamu...