Tuesday, January 4, 2011

3 comments 8:25 AM

minyak angin kegemaran

Posted by ally - Filed under
sejak 2 menjak ni, sudah jarang dah kene cramp..ms 20-24 weeks ri tu selalu gak kene cramp..tp sekejap2 je la..sakitnya tuhan je la yg tau...so, utk elakkannya, tiap2 malam before tdo sy pakai minyak ni..minyak mestika..fuh, minyak ni mmg in stok la..sejak zaman belajar dulu dah guna..gara2 terpengaruh ngan kak wan..hehe..



minyak ni x la berangin sgt...setakat nak meredakan tu bole la..tp selalu je sy gunakan utk urut kaki n badan..berangin n berbau lembut..suke sgt pakai..dulu, masa selalu kene period pain, mmg minyak ni la teman setia..siap bawa g kelas tau...hehe...kenangan sungguh..

kenangan lain ialah tiger balm..ni terpengaruh ngan nana..haha..seriously, mmg berangin..sgt sedap bila letak kat kepala tau..rs ilang sume pening2...tiger balm ada 2 jenis..kalo yg kuning tu, leh berbekas tudung di buatnya..so, alternatif lain, pakai tiger balm yg putih..pada sy yg putih ni kurang ummp la tahap berangin dia..tp best pakai..dulu zaman2 belajar, asal nak tdo je pakai balm ni..letak kat kepala, belakang telinga n belakang leher..pastu br la leh tdo ngan nyenyaknya..hehe..addicted sungguh masa tu..org lain sibuk bau wangi2, ai sibuk bau minyak angin..haha..

tp tiger balm tu dah tggl sejarah la skrg..coz, sy dah bole tdo tanpa gunakan balm tu..tp bukan xde stok balm tau..la ni ke mana2 pon sy x pernah tinggal 2 menda ni dlm beg..ape dia? =)


balsem gosok tu sy beli pasal masa tu emergency, sy sakit kepala yg amat sgt...so, juz singgah je kedai tepi jln..n diorg cuma ada balm ni je..ok la kot dr xde..hehe..sikit lg nak abis..lepas ni nak cr stok balm serai yg dr langkawi tu..bau dia sedap..

yg safe care mind & spirit tu minyak angin aromatheraphy..beli coz terpikat nga style roll on dia..pon dah nak abis dah..suka pakai kalo kene selsema atau ngan ngantuk..hehe..

ha, itu je stok minyak angin sy..kamu2 mcm mana?

ally: minyak angin je ada dlm handbag, minyak wangi xde ye...=)


3 comments:

.:Mrs. Engineer:. said...

Sy pn tiap2 mlm akan diurut ngn minyak urut mestika ni...alhamdulillah hubby sudi melayan kerenah bini die ni...uhu

elyina said...

tiger balm memang menyenyakkan tido betul.
Sapu belakang badan je pun dah leh tido dengan aman makmur. hihi.
lena sampai ke pagi..zzzzz

ally said...

yanie: bestnya bole minta tlg hubby..sy tlg urut sendirian je..sob..sob..

el: hehe..tp kalo yg kuning tu, leh lekat kat baju warnanya kan..el guna yg putih ek?