Thursday, January 27, 2011

3 comments 9:08 AM

pandemik H1N1

Posted by ally - Filed under
tadi saja la dtg melawat pusat kesihatan universiti..maklum saja la, dah lama x lawat kawasan..hehe..okeh, merepek je tu...pegi PKU psl ai terjatuh sikit kat bilik air pg td..n rs sakit kat ari2..tah la camana leh terjatuh..rasanya dah cukup berhati2 dah..nasib baik impak jatuh tu x kuat sgt..haih..mama..mama..sebab sakit, kena la g PKU..nak ke KK atau klinik panel malas la pulak nak drive jejauh..so, dah alang2 kat kampus ni, singgah je la PKU..Alhamdulillah, baby ok..mama nya je kot yg terlebih risau..mau x risau..sakit tau jatuh tu..puas la ai pikir, camana la bole jatuh tu..huh, takut nak bgtau hubby yg sy terjatuh td..adoi hai..

berbalik pada tajuk tu, pasal pandemik H1N1..masuk je PKU tu, sume nurse termasuk doc pakai mask..ai mcm pelik la..coz rasanya lama dah x dgr ada kes H1N1 ni kat batu pahat nih..rupanya ada lagi..tp mostly cuma ILI..tanda2 ke arah influenza H1N1 tu ada dah..so, ni adalah langkah berjaga2..so, ai pakai mask yg di beri..tau je la, bila ramai2 org sakit berkumpul kat klinik nih, byk penyebaran virus berlaku..bahaya utk ibu mengandung mcm saya ni..

bila balik bilik n on9, dpt emel ni..peringatan kepada semua la..cuma x di war2 kan lg..but, anything can happen right? sy juga mesti amik lgkh berjaga2..extra okeh..

kamu2 juga..harus la berhati2 okeh...


ally: Ya Allah, berikan la kesihatan yang baik kepada kami dan jauhi kami dari penyakit berjangkit...amin..

3 comments:

nuruljannah sukhri said...

u jatuh bilik air ke?naseb baek xde pape.bhy tu babe.dulu ai penah gak masa 10 mgu.cpt2 g klinik,nasib baby ngan mama ok.

kalau nkg tmpt ramai org kena pakai mask untuk jaga kesihatan.tp nnt org mesti pandang kita dgn muka yang pelik kan.?mcm kita pulak pembawa virus

farahfatihah said...

ohhh mama jagalah diri bebaik!!!

ally said...

jannah: yup, jth kat bilik air..tah camana la leh jth lak..pdhal dah cukup berhati2 dah..nasib2..mujo kami xde ape2..yup, kalo kita je yg pakai mask mesti diorg igt kita ni la yg bw virus nya..hehe

farah: terlebih berhati2 kot...