Thursday, January 6, 2011

9:58 AM

stok kudapan

Posted by ally - Filed under
sy sedang menggalakkan diri sendiri makan buah dgn byknya..bukan la x suka mkn buah, cuma kalo nak kupas mengupas ni lemah sikit, MALAS la sng ckp..so, dgn motivasi tinggi, g la beli bakul..point beli bakul adalah utk isi buah..haha..bakul dulu di belinya..juga pisau..nak merajinkan diri kupas mengupas..

ni la stok kudapan kat opis sy..ada bekalan bihun goreng + brokoli dr umah..memaksa diri mkn nih...minggu ni mmg rs kurang mkn je, dah x brape ligat mcm sebelumnya..knp tah..riso den..


bakul buah kaler kuning..niat hati nak cr kaler oren..haha..nak yg terang2 gitu..tp xde, so rembat je mana yg ada..asalkan buahan itu ada tempat tinggal..hehe


yup, buah delima pon ada..ai cuma beli sebijik je..ni pon berebut ngan nyonya tu..jadi la sebiji je dulu..nt ada jual lagi, leh la beli lg..cukup syukur la dia nak gak bg sy sebiji tu..tu pun, sy dah buat muka kesian..haha..sebenarnya nak beli semua..masa tu cuma ada 5 biji je..besar2 tau..tah jenis ape tah..yg nyonya tu la nak borong sume, terpaksa la minta kat dia sebiji..emmm..mahal..yg ri tu sy beli dlm rm 3 sebiji..ni dah rm 4.20...maybe size nya kot..xtau la..


sy lebih suka beli buah-buahan di pasar malam, pasar lambak (pagi jumaat @ rengit atau pagi sabtu @ senggarang)..jarang2 saya beli buah kat pasaraya..ye la, dah jarang2 g pasaraya tu..jauh nun ke bandar..x kuasa la den..lagipun pada sy buah-buahan kat pasar lambak tu lagi segar n berpatutan harganya..biasa stok baru sampai kan..tentu la segar..yummy..

ally: kalau g pasar malam or pasar lambak, suka beli kuih putu piring kat sorang abg nih...sedap, gebu n kelapa byk..emmm..sedapnya..