Sunday, August 8, 2010

2 comments 1:33 PM

preparation review: dua hari sebelum

Posted by ally - Filed under
okeh..start ngan 2 hari sebelum ek..previuos entry on 15 july ada kat sini k..tp ni kan schedule entry, so, ianya berkenaan 11 perkara yg tdk disukai suami..hehe..

15 july, hari khamis, 2 hr sebelum hr nikah..
sepatutnya hari tersebut sy sudah bercuti..maklum sajalah, rumah belum berkemas, apetah lagi bilik pengantin..juga belum berkemas..haih...plan utk cuti coz byk hal x settle lg..

sy kuar ngan parents g beli brg2 masakan yg lum ckp lg pagi khamis tu..
mengikut list2 yg tkg masak bg..semuanya mmg kami buat sendiri..
nak harapkan sape lg kan..
masing2, especially abg n kakak sy balik on friday, sebelah mlm br sampai kg..emm..
xpe lah..
tu pasal la sume org kt sy susut, nmpk kering n pucat..
sbb sume sy uruskan sendiri, dr urusan menjemput sampaila mencari brg2 basah..
bukan xde saudara mara..ada je..tp diorg dtg hr sabtu nt..xpe lah..
bukan x biasa pon kan?

ms lunch hour, sy dapat panggilan dr opis (pejabat am fac), minta sy dtg opis coz cuti kahwin sy x approve by timb dekan..dekan xde, dia g mn tah ek ms ni..byk urusan la..fuh, dr cr2 rempah dgn huru hara nya, terus pulak g opis..sy di sy dah bw dtg ptg, lepas sy anta mak n abah sy n brg2 yg full 1 kete..dah la kete kecik je..kalo tau bw lori, sy dah bw dah..hehe..

g opis dgn berpakaian sempoi + selipar jepun..masa ni lom pakai inai lg..hehe..
g la amik application cuti sy yg di reject..
n g la mangadap timb dekan sy..x approve coz sy minta cuti 13 hr..dari 14 july-30 july..minta setengah bulan cuti beb, mn la bos nak bg..hehe..pulak tu, borg cuti anta lambat lak, 12 july br sy apply..mn x lambat, busy layan kerenah2 students reg, sampai lupe tau nak anta borg cuti..haip..

setelah mengadap, dpt la sy cuti tersebut..haha..rupa2nya kalo nak apply cuti pjg kene la tulis kat ujung sebelah atas, ada urusan ape nak bercuti pjg..ye, dlm borg cuti tu mmg xde ruangan alasan utk bercuti, so, kene la remark sikit kat bhgian atas tu..hehe..mn la sy tau..ni first n last sy kahwin tau..amin...

finally settle la sumenya...alhamdulilah..leh bercuti dgn jayanya..staf kat opis lak kata, asyik muka ko je kat opis ni..g la balik, kompem byk keje..

ha, tau pun, tgk muka sy yg pucat ni je dah tau kan sy byk keje..haip..

balik umah ptg tu bergegas pulak kemas umah...clear kan bhgian2 tertentu coz nak letak perabot2 umah..fuh, mmg sarat ngan brg n kotak2 nih..mak sy sampai sakit bdn..sy dah suh dia rehat, tp ye la, mak mn nak rehat lg2 dah lebih 10 thn x wat majlis kat umah ni..gap jauh ngan majlis kakak sy..so, ramai yg kata sy adalah ank pertama yg kahwin..emm..bukan la, yg ke-3 tau..

sebelah mlm lak, sy dan adik sy, Aca, packing jem nenas yg di buat sendiri..bila dah pack, x cukup lak..adoi hai..kene wat lagi esoknya..xpe2, packing dulu mn yg ada..

igt entry ini, sepatutnya sy gunakan bekas dadih yg tinggi sikit tu utk isi jem nenas..tp lantaran dah beli bekas yg kecil sikit, so, guna je lah..sume dlm 200 cup..kwn2 n org terapat sy akan dpt goodies bag grg pisang kaler coklat..hehe..

ha, br ada gambo nya..


yg ni dah siap2 packing..adik sy, ayin, tolong masukkan dlm kotak..




jenuh juga nak packing nya tu..mt sudah ngantuk2 dah..pastu ke agenda seterusnya, iaitu menumbuk inai..

sy sendiri ye yg tumbuk...aca dah tertido dpn tv dah..kepenatan..

ayin pon tdo dah coz esk sekolah..

tinggal la mak n abah sy yg tlg pakai kan inai..hehe...pakai kat tgn je dulu..kat kaki kemudian..

xde pic la ms pakai inai..hehe..

best juga di manja2 kan begitu oleh mak n abah..

terima kasih mak..

terima kasih abah..

zzzzzzzzzzzzzzzzzz..tdo dgn pakai inai..

ally: dua hari sebelum & cabarannya...end of story...

2 comments:

mysarah said...

u buat sendiri jem nenas? as a doorgift ek? cool

ally said...

mysarah: yup..buat sendiri..tp bukan untuk sume guest..sy wat sikit je..dlm 200 bekas..