Friday, December 31, 2010

3 comments 10:22 AM

mosquito net

Posted by ally - Filed under
semalam, mak pesan jgn lupe bila nak beli brg2 baby tu, beli sekali mosquito net..tau je la..nyamuk2 banyak kat umah ni..cian si kecit nt..dah la nyamuk bw mcm2 penyakit juga....memandangkan sy nak ajar si kecit ni tido tanpa menggunakan buaian, so, kene la cari net yg berbentuk tudung saji/khemah itu..hehe..huh, setakat ni mmg belum membeli ape2 brg sekali pun..baik brg si kecit mahupun brg mama nya..sgt la malas nak kuar, melayan brg2 si kecit seorang diri..mak sy awal2 kata malas nak ikut..haha..baik, tunggu hubby balik nt je la br beli belah memokaikan diri.. yg penting wat senarai n budget..baru la x over limit..konsep tidak perlu membazir perlu di praktikkan..chayok2!

sy tgk kat pureen, ada juga net sebegini..x la terlalu besar juga kecil..yg penting leh bw ke mana2...xtau la harga nya berapa..kene g cari ni..ada mcm2 size juga..harus cr paling besar..





ada juga kat onebabyworld. harga rm22.90..online store ni..bole digunakan sehingga baby umo setahun je..


kat mudah pun ada..harga rm30



 kat babyloveasia lak, betul2 cam khemah..hehe...comel..




hah, itu je la ai jumpa setakat ni..sume on9..nak g cari sendiri kat kedai, so, leh tgk saiz nya ngan lebih jelas lagi..ewah..n plg penting, sy sgt la suke net kaler putih..since xtau gender lagi, kaler putih adalah plg selamat..hehe..

ally: ramai dok tny gender si kecit..act, last sy g scan ms awal2 pregnant dulu..pastu x pernah g lg..hope baby sentiasa sihat..x kisah la boy or gal..sbb both of us mmg x kisah..hehe...

3 comments:

cerita-gadis-ini said...

ko jgn salah beli lak..kot2 beli tdg saji..ngeee....(sbb skang tdg sj ada yg mcm mosquito net..)hehhe..gurau thari sal.hahhahah

HeLena said...

eh2 ally,tak beli barang2 baby lagi..nak join ikut beli barang2 baby blh???bestnyer bau kedai baby..suke lalu,nak masuk mcm segan hihihi....

ally said...

nana: haha..ikutkan hati nak je ai beli tudung saji tu..kain net tu beli sekali, DIY je..hehe..

ira: jom..ai turun s'gor maybe 14 or 15 jan..ai pon segan gak nak masuk kedai baby..kg kalo sesorg je..serba x kena..hehe