Wednesday, December 29, 2010

2 comments 9:47 AM

perempuan berkalung sorban

Posted by ally - Filed under
keinginan nak tgk film ni lama dah ada..sejak ada review yg di buat oleh wartawan dlm paper..tp x igt lak paper ape..n kebetulan tv al-hijrah pon nak tyg kan..sebab x dpt siaran tu, so, sy tgk kat youtube je..

ye, cerita ni cerita berat..tema yg sgt berat..mungkin x sesuai bg mereka2 yg suka tgk fil hanya sekadar utk berhibur..cerita perempuan berkalung serban ni mengangkat tema perjuangan seorang wanita dlm mencari kebebasan tanpa melangkaui batas2 islamiah..penindasan demi penindasan di terima dengan tabah..banyak pengajaran yg bole kita dapati..bagaiman konsep dlm islam yg mengagungkan wanita itu telah di salah erti kan oleh2 org2 yg juga bijak pandai dlm ilmu agama..

nak tau lebih lagi, si la tengok...ambil yg baik, yg buruk jadikan tauladan & sempadan

mudaha-mudahan, kita menjadi insan yg lebih baik di masa hadapan...amin...


ally: adakalanya golongan yg lebih mengetahui tentang agama itu sendiri yang menyempitkan islam..walhal islam sendiri sgt menghargai kaum wanita..

2 comments:

Daleela said...

leh tgk kat youtube ke? ade eh..

ally said...

daleela: yup..ada je..sume 12 part..syok juga..sedey pon ada..=)